آبسه دندان

درمان آبسه دندان در مشهد

آبسه دندان

آبسه کیسه‌ای حاوی مایعات چرکی است که در اطراف ریشه‌ی دندان عفونی شده ایجاد می‌شود علت این پوسیدگی، بیماری پریودنتال یا یک ترک دندانی است و هنگامی که چرک در نوک ریشه دندان در استخوان فک تشکیل شود، آبسه به وجود می آید و اگر درمان نشود می تواند منجر به یک عفونت شدید در استخوان فک، دندانها و بافت های مجاورش گردد ما چند نوع آبسه دندانی داریم آبسه پریودنتال (لثه) یا اندودونیک و آبسه پرییاپیکال از انواع آبسه است.
از علائم آبسه می توان به تب، ورم، بوی بد دهان، درد دندان یا فک، تورم و قرمزی لثه، متورم شدن غدد لنفاوی و احساس درد هنگام خوردن غذا اشاره کرد.
درمان آبسه دندان بسته به نوع و شدت آبسه دارد دندان پزشک ابتدا آنتی بیوتیک تجویز می کند و گاهی اوقات برای تخلیه عفونت یک سوراخ در دندان ایجاد میکند یا به منظور از بین بردن پالپ آلوده به عفونت در ریشه دندان، کانالی ایجاد میکند و اگر این درمان ها جواب نداد مجبور به کشیدن دندان می شود و گاهی آبسه پریودنتال نیاز به جراحی دارد.
برای جلوگیری از آبسه دندان چکاب منظم توسط دندان پزشک درست مسواک زدن و مسواک زدن 2 تا 3 بار در روز، استفاده از نخ دندان و دهان شویه، اهمیت دادن به دندان ها، رعایت نکاتی در تغذیه مانند اینکه مصرف تنقلات و خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های قندی را به حداقل برسانید .
سلامت دندان ها مهم ترین عنصر در مبتلا نشدن شما به بیماری های دهان و دندان است پس سعی کنید به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت دهید
دکتر مهدی غلامی متخصص جراحی دهان، فک و صورت در مشهد پاسخگوی سوالات شما در زمینه ایمپلنت و جراحی فک هستند.

9 − هفت =