با وجود بیماری پریودنتال (لثه ای) می توان ایمپلنت کرد؟

بیماری پریودنتال که نام دیگر آن التهابات لثه‌ای است به دلیل عفونت لثه و استخوان اطراف دندان‌ها بوجود می‌آید. از علائم اولیه‌ی این بیماری که نشان‌دهنده‌ی آلودگی لثه با باکتری است، خونریزی و متورم شدن لثه‌ها است که در صورت عدم درمان این بیماری، امکان گسترش آن و در نهایت از بین رفتن دندان و لثه‌ی در فرد بیمار وجود دارد
از علائم آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• خونریزی لثه‌ها حین مسواک زدن
• متورم و قرمز بودن لثه‌ها در حالت عادی
• از بین رفتن تدریجی لثه‌ها
• ایجاد فاصله بین دندان‌ها و لثه‌ها
• تغییر شکل دندان‌ها

علت های بروز این بیماری:
• مسائل ژنتیکی
• سیگار کشیدن و استفاده از تنباکو
• ساییدن دندانها یا فشردن فک ها
• استرس
هورمون های نامنظم

درمان بیماری پریودنتال باتوجه به مرحله بیماری متفاوت است، معولا در مراحل اولیه بیماری با بیمار جرم‌گیری و آموزش بهداشت دهان و دندان بیماری متوقف می‌شود اما برای مراحل پیشرفته تر بیماری حتی ممکن است دندا‌ن ها را نیز تخریب شود و بیمار به جراحی نیاز پیدا کند.

افرادی که دچار این بیماری هستند بعد از طی کردن روند درمان بیماری پریودنتال خود می توانید از ایمپلنت استفاده کنند.
البته افرادی که دچار بیماری پریودنتال بوده اند خطر بیشتری در ابتلا به بیماری های اطراف ایمپلنت دارند. بنابراین پس از درمان پریودنتال علاوه بر مراقبت های بهداشتی دهان و دندان باید به طور منظم هر سه یا چهار ماه به متخصص خود مراجعه کنند
ایمپلنت بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته در روند درمان بیماری پریودنتال است

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مرکز درمانی دکتر مهدی غلامی در مشهد در ارتباط باشید

سه × 4 =