آدرس: احمد آباد، نبش ملاصدرا 2، ساختمان سپهر صدرا، واحد 5

ایمپلنت دندان در دوران شیوع کرونا

ماهرترین جراح ایمپلنت در مشهد

مقدمه

از آن جا که ویروس کرونا بیشتر از سوی قطرات موجود در هوا پخش می‌شود، این نگرانی در میان بیماران وجود دارد که بزاق آزاد شده در  یک عمل دندانپزشکی، می‌تواند ویروس را گسترش دهد.

بسیاری از مردم جهان طی دو سال گذشته از ترس ابتلا به کرونا، مراجعه به دندانپزشکی را به تعویق انداخته و مراقبت‌های درمانی این حوزه را نادیده گرفته و اکنون دارای دندان‌هایی نیازمند به ترمیم هستند.

با این حال متخصصین مجاز به انجام درمانهای اورژانسی و ضروری دهان و دندان شما به خصوص در صورت وجود درد  می باشند.

بهترین جراح ایمپلنت در مشهد

آیا درمان های دندانپزشکی در شرایط شیوع کرونا امکان پذیر است؟

برخی از اعمال دندانپزشکی مثل تراش دندان با توربین و یا جرمگیری و پولیش دندان ها با برس های پرداخت، باعث ایجاد آئروسل ها یا همان قطرات بزاق یا خون معلق در هوا، می شودکه می تواند مستقیماً پرسنل مطب را آلوده کرده و یا با نشستن روی سطحی که توسط پرسنل یا بیماران بعدی لمس می شود، باعث انتقال ویروس شود.

از این رو متخصصین درشرایط عادی هم موظفند تمامی بیماران را مبتلا به بیماری های عفونی فرض کرده و اقدامات احتیاطی در زمینه کنترل عفونت را برای همه بیماران انجام دهند تا خطر انتقال بیماری های واگیر تنفسی و  خونی کاهش یابد.

از همین رو کنترل عفونت و اجرای تمهیدات ویژه در ضدعفونی، در دوره ای که ویروس کرونا شیوع دارد، اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

همچنین اگر فکر می کنید که مبتلا به کرونا هستید و نیازمند درمان فوری دندانپزشکی نیز می باشید،مهم است که این را به پزشک خود اطلاع دهید تا درباره وضعیت خاص شما تصمیم بگیرد.

در این شرایط ممکن است بتوانید درهمان مطبی که قبلا به آن مراجعه می کردید؛ البته با رعایت ملاحظات خیلی بیشتر و احتیاط شدیدتربرای کنترل عفونت، درمان لازم را دریافت کنید.

اقدامات احتیاطی لازم حین مراجعه به دندانپزشک در شرایط شیوع کرونا

مرکز جهانی پیشگیری و کنترل بیماریها ، توصیه می کند که قبل، حین و بعد از از مراجعه به دندانپزشک برای انجام اقدامات مختلف مثل ایمپلنت دندان یا لمینت، دست های خود را با آب و صابون بشویید.

شستن دست ها حتماً باید با آب و صابون یا توسط مواد ضدعفونی کننده انجام گیرد.

افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است باید از نزدیک شدن به افرادی که علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا در آنها مشاهده می‌شود خودداری کنند.

مراحل انجام کارهای دندانپزشکی معمولاً مدت زمان زیادی طول می‌کشد؛ بنابراین مجبورید چندین ساعت در مطب دندانپزشک منتظر بمانید.بنابراین استفاده از ماسک و دستکش را جدی بگیرید.

سعی کنید از تماس برقرار کردن با افراد دیگر به خصوص دست دادن یا روبوسی کردن خودداری کنید. در صورتی که فردی عطسه یا سرفه میکند؛ حدوداً فاصله یک متری خود را با او حفظ کنید. در صورتی که می‌خواهید با او صحبت کنید؛ ماسک خود را از روی صورت بر ندارید. اگر بیش از دو ساعت در مطب دندانپزشک منتظر مانده اید دستان خود را مجدداً ضدعفونی کرده و بشویید. سعی کنید پیش از مراجعه به منزل و شست و شو و ضدعفونی کردن دست ها، چشم، دهان و بینی خود را لمس نکنید چون ویروس کرونا از طریق مخاط بدن به سرعت منتقل می شود.

علاوه بر رعایت بهداشت، تغذیه مناسب و مصرف ویتامین ها و مکمل ها نیز به شما کمک می کند تابعد از عمل جراحی کاشت ایمپلنت در مشهد،  دوره ترمیم و بهبودی کوتاه‌تری داشته باشید و پایه ایمپلنت شما به سرعت با استخوان فک جوش بخورد.

در صورتیکه برای کاشت ایمپلنت در مشهد و لمینت به کلینیک مراجعه می‌کنید؛ حتماً از متخصص و دستیاران او بخواهید که تمام ابزارها و وسایل مورد استفاده برای عمل جراحی کاشت ایمپلنت یا گرفتن قالب برای کاشت لمینت را ضدعفونی کنند تا احتمال انتقال ویروس کرونا از بیمار قبلی به شما کاهش پیدا کند.

در صورتی که به علت جراحی کاشت ایمپلنت، زخم باز در دهان شما وجود دارد؛ چندین بار در روز آب نمک قرقره کنید و در صورتی که دست های خود را ضدعفونی نکرده‌اید؛ زخم خود را لمس نکنید.

دکتر مهدی غلامی در مشهد

آیا کاشت ایمپلنت احتمال ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می ‌دهد؟

مهمترین عاملی که احتمال ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن است. بنابراین اگر میخواهید عمل جراحی کاشت ایمپلنت انجام دهید بهتر است سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید تا بتواند در مقابل انواع ویروس ها مقاومت کند.

سیستم ایمنی متشکل از سلولهای خونی و ارگان های متعددی است که بدن را در برابر ویروس ها و بیماری های مختلف محافظت می کند.

اگر به طور مکرر دچار عفونت می شوید؛ احتمال دارد سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد.

در صورتی که برای کاشت ایمپلنت و لمینیت به متخصص مراجعه کردید و جراح تشخیص داد که به عفونت دهان و دندان یا بیماری پریودنتال مبتلا هستید؛ بهتر است تا درمان کامل عفونت و تقویت سیستم ایمنی بدن خود، کاشت ایمپلنت و لمینیت را به تعویق بیندازید تا بدن شما قدرت کافی برای مقابله با ویروس کرونا را داشته باشد.

تشخیص ضعف سیستم ایمنی قبل از کاشت ایمپلنت

افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده باشد، معمولاً به طور مکرر دچار عفونت می شوند و زخم های بدن آنها حتی جراحات بسیار کوچک تا مدت های طولانی روی پوستشان باقی می ماند و بدن آنها توانایی ترمیم و بهبود زخم را ندارد.

این افراد باید با تغییر سبک زندگی به بدنشان کمک کنند تا سیستم ایمنی خود را تقویت کرده و در برابر عفونت ها و ویروس ها و بیماری‌های مختلف ایمن شود.

عفونت های متداول بین افرادی که به ضعف سیستم ایمنی بدن دچار هستند شامل عفونت های پوستی، مننژیت و برونشیت می شود.

از دیگر دلایل ضعف سیستم ایمنی بدن می توان به وجود اختلال در سیستم ایمنی بدن به علت ابتلا به بیماری هایی مثل ایدز یا ام اس، هپاتیت و غیره اشاره کرد.

التهاب ارگان های داخلی بدن، اختلال در گردش خون یا مشکلات هضم یا سوءهاضمه و مشکلات دفع توسط روده ها، از سایر علائم ابتلا به ضعف سیستم ایمنی بدن است.

اختلالات سیستم ایمنی بدن می تواند جزئی یا بسیار حاد باشد. معمولاً اختلالات سیستم ایمنی جزئی در حالت عادی توسط فرد تشخیص داده نمی شود اما به علت شیوع ویروس کرونا همه افراد باید به دقت نحوه واکنش و پاسخ بدن خود را به عفونت ها و زخم های موجود بررسی کند و در صورتی که هرگونه ضعفی در سیستم ترمیم و بهبود بدن مشاهده کردند؛ اقدامات لازم را برای افزایش سیستم ایمنی بدن خود انجام دهند.

کاشت ایمپلنت در دوران کرونا با چه شرایطی امکان پذیر است؟

چنان که پیش تر گفتیم، استفاده از قلم اولتراسونیکی که در اکثر جراحی های تخصصی از آن استفاده می شود، باعث تولید ائروسل (Aerosol) می شود و خطر ریسک انتقال ویروس کرونا را بالا می برد. از این رو بهتر است این جراحی ها در این دوران بیماری کرونا انجام نشوند و حتی ایمپلنت های غیر ضروری را هم بهتر است به زمان دیگری موکل کرد که در شرایط بهتر با ریسک عفونت کمترانجام داد که سلامتی بیماران به خطر نیفتد.

با این وجود این درمان ها نیز اگر با رعایت نکاتی که عنوان شد صورت بگیرد، قابل انجام است.

اگر مرکز درمانی و دندانپزشکی را به درستی انتخاب کنید و تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید هیچ مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد و کار درمان دندان ها به موقع و با کمترین میزان ریسک ناشی از تاخیر درمان، انجام می شود.

چند روز بعد از تزریق واکسن کرونا میتوان ایمپلنت انجام داد؟

به گفته متخصصان، بهتر است که کاشت ایمپلنت حدود ده تا پانزده روز بعد از تزریق واکسن انجام شود.

هنگامی که واکسن به بدن تزریق میشود ایمنی بدن پایین می آید و همزمان که درمان ایمپلنت شروع میشود، ممکن است همراه با درد و بی حسی باشد که شرایط را برای شما سخت تر خواهد کرد. از این رو، توصیه میشود که دو هفته بعد از واکسیناسیون به دندانپزشک مراجعه کنید تا دچار مشکل حادی نشوید.

ماهرترین جراح ایمپلنت در مشهد

نتیجه گیری

همان گونه که می دانید در ماه های گذشته شیوع بیماری کرونا به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و یکی از مهم ترین نکاتی که توجه به آن می تواند سهم زیادی در قطع زنجیره ابتلا به این بیماری داشته باشد، رعایت دستورالعمل های فردی در حین مراجعه به متخصص در دوران کرونا است.

در این میان به طور خاص بیماران، می‌توانند مشکلات دهان و دندان خود را درمان کرده و شواهد زیادی وجود دارد که اگر بهداشت دهان و دندان شما ضعیف باشد، برای ابتلا به بیماری‌های مختلف مستعدتر هستید.

البته باید به این موضوع توجه داشت که این ویروس از طریق ذرات ریز و بسیار کوچک معلق در هوا گسترش می‌یابد و صحبت کردن، سرفه یا عطسه در مطب دندانپزشکی همچنان می‌تواند خطر انتقال بیماری را به همراه داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کاشت ایمپلنت در مشهد با دکتر مهدی غلامی در ارتباط باشید

مشهد: احمد آباد، نبش ملاصدرا 2، ساختمان سپهر صدرا، واحد 5

تلفن همراه منشی: 09058912899
تلفن تماس : 38414605 – 051