بیماری های لثه

بیماری های لثه (جراحی لثه در مشهد)

بیماری های لثه

بيماريهاي لثه و يا بيماريهای پريودنتال دسته ای از بیماری ها هستند که می توانند لثه و يا بافتهاي پشتيبان دندانها را مبتلا کنند .
بیماری ها و مشکلات لثه از بیماری های رایج دهان هستند که به دلیل اینکه با درد همراه نیستند ممکن است نادیده گرفته شوند اما بسیار خطرناک هستند و ممکن است باعث از دست رفتن دندان های شما در بزرگسالی شوند.
عواملی مانند مرتب مسواک نزدن و عدم استقاده از نخ دندان می تواند بر بافت لثه ها و استخوان نگهدارنده دندان ها هم اثر مخربی داشته باشد و منجر به تحلیل لثه ها شود بنابراین عدم رعایت مناسب بهداشت دهان و دندان رایج ترین عامل ابتلا به بیماری لثه است.

علائم بیماری های لثه عبارتند از:

قرمز، حساس و متورم شدن لثه‌ها، خونريزي لثه‌ها در زمان مسواک زدن يا کشيدن نخ دندان، تحليل رفتن لثه‌ها يا جدا شدن آن از دندان‌ها، لق شدن دندان‌ها، تغيير در نحوه قرار گرفتن دندان‌ها بر روي هم در زمان گاز گرفتن يا جويدن غذا (ناهنجاری دندانی)، تشکيل جرم يا چرک در فاصله بين دندان‌ها و لثه، درد دندان در هنگام جويدن غذا، حساسيت و آسیب‌پذیری دندان‌ها، تغيير در نحوه قرار گرفتن دندان‌هاي مصنوعي در داخل دهان به‌طوری‌که ديگر با دهان شما انطباق ندارد، بوی بد دهان که بعد از مسواک کردن دندان‌ها برطرف نمي‌شود.

اگر هر کدام از علائم عفونت لثه را داشتید باید به دندان پزشک مراجعه کنید، اگر عفونت لثه در شما تشخيص داده شد، از چندين روش مختلف مي‌توان براي درمان آن استفاده کرد که انتخاب این روش ها به ‌شدت عفونت لثه شما بستگي دارد. برخي از روش‌هاي رايج که براي درمان عفونت لثه مورداستفاده قرار مي‌گيرد، عبارت است از: درمان با آنتی‌بیوتیک، جرم‌گیری دندان‌ها، عمل جراحي: اگر هیچ‌کدام از روش‌هاي درمانی غير جراحی برای درمان عفونت لثه شما کارآيی نداشته باشد، ممکن است دندانپزشک انجام عمل جراحی را براي شما توصيه کندکه شامل عمل های ژنژيوکتومی، جراحی فلپ و حتی کشيدن دندان است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مطب دکتر مهدی غلامی در مشهد در ارتباط باشید.