جراحی دندان عقل درد دارد؟

جراحی دندان عقل درد دارد؟ - جراحی دندان عقل در مشهد

جراحی دندان عقل درد دارد؟

بهتر است قبل از جراحی دندان عقل در مورد هر گونه مشکل سلامتی که دارید با جراح خود صحبت کنید و اگر دارویی مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید. این جراحی با بی حسی موضعی، استفاده از اکسید نیترو یا گاز خنده و در برخی از موارد با بیهوشی عمومی صورت می گیرد و در همه ی حالتها و در حین جراحی شما هیچ دردی را احساس نخواهید کرد.
مدت زمان این جراحی 45 دقیقه است و در حین جراحی و بعد از آن اغلب افراد دردی ندارند اما ممکن است سه یا چند روزی در بلع خود دچار تورم و ناراحتی باشید .
درد کشیدن بعد از عمل جراحی بسته به فیزیولوژی افراد مختلف و آستانه درد آنها می تواند متفاوت باشد افرادی که آستانه درد پایینی دارند بهتر است بعد از جراحی از قرص های مسکن استفاده کنند مورد دیگر بسته به وسعت جراحی انجام شده بر روی دندان عقل شماست که هر چقدر این وسعت بیشتر باشد درد و التهاب نیز بیشتر خواهد شد .

بعد از جراحی عقل چه مراقبت هایی باید انجام دهیم؟

• بعد از جراحی نباید دهانتان را محکم بشویید یا به محل جراحی و بخیه ها دست بزنید
  • به محض اینکه دردتان شروع شد از مسکن هایی که پزشک برایتان تجویز کرده استفاده کنید
  • در روز اول جراحی فعالیت هایتان را محدود کنید و ورزش سنگین و فعالیت های سنگین انجام ندهید
  • مسواک زدن دندان هایتان از روز دوم شروع کنید.
  • با گذاشتن کمپرس یخ می توانید از ورم صورت خود جلوگیری کنید
  • به مدت یک ساعت اجازه دهید گاز استریل بر روی زخم دهان شما بماند و اگر خونریزی ادامه داشت مجددا از گاز استفاده کنید
  • در روز اول پس از کشیدن دندان عقل فقط آب و مایعات سرد مصرف کنید. پس از آن می توانید بدون فشار به محل جراحی از غذاهای جویدنی نیز استفاده کنید.
  • مصرف یخ و بستنی می تواند به کاهش خونریزی کمک کند.
  • برای بهبود سریع تر زخم از خوراکی های دارای آلوئه ورا و آناناس (به صورت کمپوت یا تازه) استفاده کنید.
  • اگر تب دارید یا اگر درد یا ورم شما بهبود نیافت،با پزشک خود تماس بگیرید.
  • سیگار نکشید سیگار کشیدن می تواند التیام شما را کند کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با مطب دکتر مهدی غلامی در مشهد در ارتباط باشید