اگر قبل از جراحی بینی دچار سرماخوردگی شویم جراحی عقب می افتد؟

ویروس سرماخوردگی معمولا دستگاه تنفس فوقانی که شامل بینی، حنجره، حلق و سینوس هاست و علائمی مانند آبریزش بینی، تب و لرز، سرفه و گلو درد دارد و بهتر است اگر قبل از عمل جراحی خود درگیر سرماخوردگی شدید حتما عمل را با نظر جراح خود تا بهبودی خود به تعویق بیاندازید زیرا عوارض ریسک بیهوشی و عفونت ریه را باید بپذیرید.
همین طور شما اگر داروهای مسکن به دلیل سرماخوردگی استفاده می کنید می تواند عاملی باشد که عمل بینی را به تعویق بیاندازید زیرا مصرف این داروها قبل و بعد از عمل جراحی بینی بدون اطلاع به جراح خود می تاند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.
همین طور اگر بعد از عمل جراحی بینی خود دچار سرماخوردگی شدید حتما به جراح خود اطلاع دهید و به بینی خود به دلیل آبریزش بینی دست نزنید و اگر آبریزش بینی دارید، به آرامی آن را با یک دستمال صورت پاک کنید و در هنگام استراحت سر خود را بالا نگه دارید زیرا از تورم جلوگیری می کند در این دوران سوپ گرم و آبمیوه زیاد استفاده کنید.
چند روز بعد از عمل عطسه کردن می تواند آسیب رسان باشد پس سعی کنید با دهان باز عطسه یا سرفه کنید و جلوی دهان را نگیرید.
پس اگر شما تصمیم به انجام عمل جراحی بینی گرفته‌اید و مشتاقید که از جراح نوبت بگیرید، بهتر است این کار را در فصل هایی انجام دهید که دچار آلرژی نشوید و میزان سرماخوردگی و ابتلا به آن درصد کمتری دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مطب دکتر مهدی غلامی در ارتباط باشید.

4 × دو =