مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل نهفته

دندان های عقل ممکن است به صورت روییده، نیمه نهفته و یا دندان عقل نهفته باشند و حتی ممکن است اصلا وجود نداشته یا بیش از یک دندان عقل نهفته در هر سمت باشند. رویش دندانهای عقل نیاز به وجود فضای کافی در استخوان فک دارد و اگر فضای کافی در قوس فکی وجود نداشته باشد دندان به صورت نهفته یا نیمه نهفته باقی می ماند و باعث بروز مشکلاتی مانند درد یا عفونت شوند .
دندان عقل شما براساس نوع آن می تواند یا به صورت یک جراحی سرپایی انجام می گیرد با داروی بی حسی موضعی و به راحتی کشیده می شود و یا نیاز به بیهوشی دارد . درد و ورم پس از جراحی کشیدن دندان عقل طبیعی است و در اولین روز پس از عمل مقداری خون در دهان خود حس خواهید کردو باید تا 45 دقیقه یک تکه گاز تمیز و مرطوب را روی محل جراحی فشار دهیدو یا بلافاصله پس از عمل می‌توانید کیسه یخ روی صورتتان بگذارید و از دندانپزشک خود زمان و شیوه مصرف داروهای تجویزی مثل آنتی بیوتک ها را بپرسید همین طور چای کیسه‌ای با مزیت داشتن تانیک اسید می تواند در منعقد کردن خون کمک کند.
در دوازده ساعت اول پس از جراحی غذاهای سرد و مایع استفاده شود و از روز بعد، رژیم غذایی معمول را شروع نموده و تا یک هفته از جویدن غذا روی ناحیه جراحی شده خودداری کنید.
از روز دوم حداقل ۶ بار در روز و به خصوص بعد از صرف غذا دهان را با سرم فیزیولوژی یا محلول آب نمک رقیق شستشو دهید.
اگر عمل جراحی شما بخیه نیاز داشته باشد ممکن است بخیه ها جذبی باشند و یا بعد از مدتی نیاز به مراجعه مجدد و کشیدن آنها داشته باشید.
اگر خونریزی شما شدید بود و از حجم آن کم نشد حتما به کلینیک مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مطب دکتر مهدی غلامی در ارتباط باشید.

پانزده − پنج =